19 Nisan 2014

Üzerime Alındım Seni / Selim Akgün



Şiir dediğin sevdaların yürekten akışıdır. Gün yüzüne çıkmadan saklanıyorsa bir yerlerinde yaşamın, habis bir ur gibi şairini yaralar. Bu yüzden tanık ister şair. Ve paylaştıkça çoğalır… Her okuyan ya da dinleyen bir parçası oluverir şairin ve yeniden yola koyulmak için güç alır yeni ortaklarından şair. Bir kitapta toplamak şiirlerini "ben buradayım ve varım" demektir. Çünkü egemen ideoloji, okuyucunun kendi sunduklarını almasını ister kapı açmaz yeniliklere. O kapıları yazdıkları ile zorlayacak olan yine kendisidir ozanın. İşte elinizdeki bu kitap böyle bir emek ve çabanın sonucudur. Ben birden tutuluverdim. Sonra kendimi sorguladım. Bu kadar yakınımızda olanı bizim fark etmememiz Selim Akgünün suçu olamaz. Ama okuduğumuz her dizesinde kendisini bunca zaman sakladığı için ona karşı "sitem" hakkımızı elimizden almıyor. Bu yazdıklarımın "övgü" olmadığını ilk satırdan itibaren anlayacağınıza eminim. "seni üstüme aldım" diyor Selim Akgün bizde onu yüreğimize aldık. Yolun açık olsun dostum.

Tayfun Talipoğlu